Saturday, July 31, 2010

p.i.s.a oh p.i.s.a

31/7/2010

nak dijadikan cite,sbg care tok mhilangkan ase kesedihan n kbusanan dok kat uma je sepnjg weekend..aku,kuyu,didi n nadia merancang tok melawat p.i.s.a atau dalam erti kate laen penang international sport arena a.k.a stadium tertutp pulau pinang..panjang gile penerangan huhu..memg xla kitowg melawat saje2 coz terbang gak r dwet ktowg sampai kat sane..ngee..

p aku ni mengap sket..da taw nak kua p xgheti2 nak cucuk atm(kua dwet r)awal2..da sampai jeti bawu r kelam kelibut nak cari mesin atm(cam r jeti + stesen bas = bank)..p perjalanan ktowg dari mutiara ke jeti,jeti ke pulau memg lancar..alhamdulillah..hnya aku,kuyu ngam dd je go first coz cik nadia will go second ngam ehem2 nye..tade la ktowg cam kerang bushuk menanti bas @ feri yg bergerak cam sipot sedot..setibenye ktowg d terminal feri pulau pinang lam kol 12 samting,coz ktowg gerak dari umah kol 10.50 p makn roti canai kejap..huhu...maknenye 11 lbey gak r bawu tolak..ok2,sambung cite kat jeti pulau...

tetibe je didi dengan kuase ajaibnye mngingati bank2 yg bdekatan dengan stesen bas tu..jalan punye jaln dengn matahari btol2 tpack kat atas ubun2 pale ktowg ( cam ayat sastera la plak)maka bermulalah pencarian ktowg..kuyu pom same gak cam aku,need xtra money..muke ktowg tayah cakap r,xplu pkai blusher dah merah2..mgalahkan muke mat saleh yg ktowg terserempak kat tepi jaln tadi..yg buat aku tgelak bile cik kuyu tetibe mgeluarkan fakta dari buku sdn bhd..

'kan bagus klau haba matahari ni mencairkan lemak aku??ni x..menghitamkan kulit aku yg sedia ade gelap je..owg laen lau kna pnas,kulit jadi merah p ble aku kna panas otomatik kulit aku jadi kale purple'

terkekeh aku ngam didi ketawa..

'hape ko ingat ni rawatan sauna ke??'aku mencelah..then didi jawab;

'lau bnda tu jadik memg tinggal rangka la aku..'

xbape lame kendian tnampak la kelibat HSBC bank..seko2 ngam muke heaven nye masuk la..aku ngam cik kuyu terus ke mesin atm..sambil senyum2..
'glad to be here'

tanpa segan silu aku terus la memulakn operasi..da msukkan kad,no pin,jumlah sgale tetibe kad kua balek n tertera kat skrin..maaf,akaun anda tidak dapt dproses..
aku da uat muke khairanan..pandang blakang lak de pak cik ngah tggu turn dye nak kuakn fulus..skali g ngam pantasnye aku mnekan sgale butang yg ade..p masalh same tjadik gak..bingung..
tetibe c kuyu datg..
'dapt x??'aku menggeleng..
then,serentak aku ngam kuyu pom mendongk ke sbelah atas mesin atm..tade tertera MEPS atau BANKCARD kat ctu..alamangai..malu dow..
pe ag,tanpa mbuang mase ktowg blah dari bank tersebut mninggalkan pak cik yg terpinga2 kat blakng aku td..sowi ye pak cik..ksilapn teknikal..heeee..
maka bmulalah pencarian kedua..dekat je ngam bank HSBC,de MAYBANK..so,setel masalh aku ngam kuyu..cume aku dapat sume dwet sploh hengget..kembong beg dwet aku.cam owg kaye je,hahhaa!!

mase lam bas 303 dari jeti ke p.i.s.a aku terserempak la ngam dak2 part 1 coz civil..n bnda yg slalu ktowg dok bgosip btol2 jadik depan mate..dowg sangat bbangge memakai kad matrix g mane2 pom..nak tgelak aku dbuatnye..adoi..bukak2 la adik oi..
n aku ngam muke selenge nye btanye,
'memg wajib ek pkai kad matrik g mane2??'
then,mase twun dari bas bawu r dowg bukak..aiyo..xplu la kot pkai bnda alah tu..ckup la lam kampus je.da r dok lam bus pangai cam pe..da trang2 pkai matrik card student uitm penang..uat malu je..

ok..sempat la aku beli bbrape kpluan lappy aku..syang lappy aku,huuhu..my pwincess..ngee..

cume mase nak balek je ktowg de masalh cari jaln kua.da r crowded gile,panas..brg2 kat tgn aku berat lak tu..cobaan..second time lak aku kna ag..mase lam bas balek mutiara dari jeti de r makhluk ALLAH sowg nih..aku tatw la,dye punye bau..Ya ALLAH..sius,ase nak pitam..nasib bek aku xpengsan..da r dok sebelah aku..kuyu ngam dd taleh kate pe,senyum jela..pas dye blah bawu r aku ase ckup oksigen aku nak bnafas..ALHAMDULILLAH...balek je trus g pasa mlm..beli mknan..p sume owg lom sempat mkn,pas mand trus tdo..penat..

aku pom da nak tdo..pjalanan arini memg sangat penat,gle ah..bnyak bnda jadik sampai aku xlart nak taep kat cni..sambung sok jela..hehe..

masih ingatkan dye..
~nunyte~

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails