Saturday, June 18, 2011

HARI BAPA ESOK?? aku..aku..aku..


bile sebut je 19 jun,sume owang cakap xsaba nak tggu esok..
"aku nak kol ayah/papa/daddy aku.."
yang syoknye dowang siap beli adiah lagi ha..
mase g jusco aritu aku de tgok mug yang tulis
"happy father's day" and
"u re the greatest dad in the world!"
soo sweet..

tapi kan..bile sebut sal ayah ni,aku tacing skit la sebab aku da tade ayah.
mase kecik2 dulu ma aku selalu cakap aku selalu tanye sal abah.

aku yg comel: ma..abah g ane?owang xpenah tgok abah pun

ma aku yang cantik: abah keje dik.nanti abah balek.

tiap kali aku tanye,mesti tu yg ma aku jawab.
tapi bile aku da besar skit bawu la ma aku cakap yang aku ni anak yatim,tade abah.
abah da meninggal.

sebab tu la tiap kali aku pegi mane2 mesti mak cik2 tegur..

"oh ni ke yang bongsu tu.."

pastu ma aku cite la yang abah aku mninggal time dye ngandungkan aku 2 bulan.
abah mninggal sebab demam.mase tu akak aku 5 taun,abg2 aku umo 4taun ,3taun , dan setaun..ma pulak baru 27..kesian ma..mude2 da jadi janda anak 5..
I LOVE U MOM.

tapi,lpas 2 minggu arwah abah tade bawu la sedar yang dye mgandungkan aku..macam2 bnda yang ma buat tok gugurkan aku.makan nenas la nasib baek xmnum klorok.huh!
mama takut orang mngate,laki da tade tapi mgandung lagi.. :(

ALHAMDULILLAH..
Tuhan nak aku rase idup kat dunia ni..atok aku perasan mama pregnant
and dye marah mama sebab cube "bunuh" aku.
last2 kua jugak aku..huhu..tanpa ABAH.

lepas 18 taun mama menjanda,akhirnya mama kawen bawu.
aku da ade ayah tapi akak aku cakap ayah ni xsame dengan abah.its ok..
saye sayang due2 ayah saye. :)



2 comments:

  1. pakcik fakar kena datng cni,bawu leh tuntut..okes?

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails