Friday, July 22, 2011

Berkemban? Dah name pun melayu..



Assalamualaikum..konichiwa..anyong..sawadikap..hye..

Okeh..begitu semangat aku hari ni,siap bagi kate2 pendahuluan ngan salam dan jugak kata2 tambahan bagai..bagus x aku?kiki..

Okeh,back to the topic. Isu berkemban ni sebenarnye da lame kat malaysia.. kat Uganda pun aku rase da x jadi hal la..alah.dowang ape kesah? Tade sape nak marah..ye dak? Dekat mesia ni aku tgok filem2 melayu kite fulamekk!! Bnyak betol scene gadis2,cewek2,aweks2 dok berkemban.. pergh! Mau terjojol bijik mate penonton,apetah lagik yang dok merakam aksi dowang.. memang terbaek dari ladang!

Bile dtanye,ape pendapat pasal isu berkemban ni. Jawapan senang,padat,mutakhir ;

“alah..macam xpernah berkemban”

Memangla..tapi owng mlayu dulu2 berkemban sebab na pergi mandi sambil basuh2 baju kat tepi sungai (cite zaman dulu2)..dan yang pasti tadela nak show off depan tibi aku na pegi mandi woii!! Meh la amik gamba aku..! dahla berkemban,angkatlah kain tu sikit tutup bahagian atas..ni idak, da nak terlondeh dah aku tgok,separuh terjojol keluar..separuh lagi mate laki2 yang melihat terjojol.aigo3..

“nak menguji tahap lakonan dan mencuba watak yang berbeza”

Aduh.. xkan nak menguji tahap lakonan dengan melakukan aksi 18 sx? Xberbaloi2.. da macam takde idea lain..kalau betol2 nak mguji tahap lakonan tuh buatlah bnda yang boleh mningkatkan martabat anda sbg sowang pelakon,bukan menambahkan kontroversi.

“ ikut arahan pengarah,skrip”

Ni lagi xbape nak masuk dek akal..yang perrgi ikot je arahan dye secara membuta tuli tuh nape? Da tade hak nak bersuara ke.. kalu dye suh mnum air longkang,nak kna mnum jugak ke camne..? kalau si pengarah yang tolong tanggung dosa tapela jugak..opps!

Bawu2 ni ade ujibakat berkemban dekat johor. Sape2 yang menang akan jadik watak utama dalm filem. What the ..?? owh plis la..jangan gadaikan maruah anda semate2 tok bnda2 camni..langsung xberbaloi.tunjukkanlah contoh yang baik pada adik2,fikir pasal mak bapak.kalaula dowang tau,kesian kat dowang.atau yang memang parent da taw tu,walahualam.

Jangan rosakkan name orang MELAYU yang beragama ISLAM.

*baru je lepas tgok filem mlayu yang ade scene berkemban dengan family.

4 comments:

  1. kalau berkemban time blogwalking xpe la gak kann

    ReplyDelete
  2. erk?
    tu nak bg lebey feel mase bw ke cane?

    ReplyDelete
  3. ni mesti tgk aku masih dara ni kan hehehe

    ReplyDelete
  4. phat..mukan3..
    bnyak lagi filem lain ade aksi nih,hehe

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails