Friday, September 30, 2011

TERSENTUH HATI AKU..

Satu ari tu ma ngan ayah g umah nenek..ayah cakap,kat kebun sane mungkin ade buah durian kot..

Aku pada mulanya beriye nak ikot,tapi ma cakap:

“tak payah,dok kat umah je jage rumah..”

Aku iyekan jela..aku memang penunggu yang setia..ehek.

Dah separuh ari,tengah2 aku syok nengok movie kat lappy,aku dengar ma aku menjerit

“adik,g tolong ayah angkat buah buahan kat lua..”

Maap ye,wlaupun aku da besar anak gajah,tapi ma aku masih panggil aku adik coz aku anak bongsu.

Kua2 je..mak aih! Bnyak betol buah yang dowang bawak balek..

Aku ase rambutan lam 3 kilo,dokong 5 kilo,tembikai 3 biji,labu ade dalam 8 biji kot.. pesta buah ke ape?

Ayah aku cakap buah durian takde lagik,dowang bawu buang buah yang buruk.. tunggu raye aji bawu la banyak kot..bla bla bla..

“ooooo...”

Xpulak aku amik port ape ayah aku cakap lagi coz rambutan ngan dokong dah memanggil2 name aku..

“makanla aku..makanla aku..”

Tengah2 melayan feel makan buah2 tersebut,mak aku hulurkan satu bekas tupperware..ade dalam 5 6 ulas durian dalam tuh.

“ ni je buah durian yang ade.. rezeki adik,tadi ade sebijik yang jatuh tapi separuh je yang leh mkan. Yang lain tu buruk. Ma dah makan.. ayah la yang suh simpan bawak balik. Ayah cakap, tapela,sekarang kite ingat kat adik mane tau nanti esok2 adik ingat kat kite pulak.”

Aku terkedu.

“InsyaALLAH”

Ayah yang aku asyik dok sebut2 dari tadi tu bukan ayah kandung aku,tapi ayah tiri aku. Ape yang buat aku terharu,dia layan aku xubah macam anak kandung sendiri. Terima kasih ayah,terima kasih mak.

Terima kasih ALLAH..

2 comments:

  1. walking here with a smile. take care.. have a nice day ~ =D

    Regards,
    http://www.lonelyreload.com (A Growing Teenager Diary) ..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails