Saturday, November 26, 2011

SEJARAH @ KISAH DISEBALIK 555



Assalam..

Sebenarnye aku nak wat entry ni time follower aku mencecah 555,tapi nampaknye terlebey sudah..alhamdulillah..ade jugak mnusia yang terklik butang follow...kihkih..walaupun aku taw belog cabuk nih langsung tiada attraction.

Okeh..kowang ingat lagi x buku kecik yang ade no 555 terpampang kat cover dye tuh.. ala..yang kecik2 tuh,lau kat kedai kopi dulu2 dowang buat buku hutang..hehe.

Mase zaman aku sekolah rendah dulu,buku tu femes la coz senang dapat dan murah..
yela..20 sen satu,nak beli buku kulit tebal tu duit xbape na cukup..

Rase2 mase tu aku darjah 1@ 2,around that age la aku beli buku tuh then aku buat buku kecik tu as my personal diary.. nak2 dulu cerita2.drama2 lam tibi dok tunjuk pasal heroin tulis dairi la.. aku pun sedikit terpengaruh lalu menulis segala luahan perasaan aku kat buku kecik tuh..

Nak dijadikan cerita,mase aku kecik aku ni jenis yang bergaul dengan dak laki2..majoriti dowang tu sume same age wif my 3 brothers. 3 abang aku ni la yang jadi pak gad masa aku kecik,dowang jugak la yang dok spent time layan karenah aku.

Mase kecik2 aku ni gatal sikit,kebetulan ade sowang dari membe abang aku ni muke dye agak ensem la,macam hero cerita dalam tibi gitu..hihi.aku dengan x semena2 terpikat.ecece.

Satu ari yang xberape cerah,mase aku on da road nak kelua rumah aku nampak abang aku ngan geng dye dok tersengih2 sambil bace samting..aku pun mendekati mereka,perghhh!!! Diari comel aku kot?

Dan dengan muka yang tatau malu abang aku membacanya dengan sekuat hati segala apa yang tercatat kat dalam buku tuh depan mamat yang aku minat tang tang..malu beb..malu..rase nak sorok muke lam tong sampah.

Lepas peristiwa tu aku langsung xpenah buat diari buku lagik..tamau sejarah lame berulang..hoho! skang dah ade blog nih..ok la tu..

Owrait..tu la sejarah idup aku ngan buku 555.. sekian.

2 comments:

  1. tulis diari dalam buku hutang?
    mesti diari tentang hutang dengan orang kan?

    hehe..gurau je..jemput ke WADi je..insyaAllah

    ReplyDelete
  2. ish..
    mase kecik2 dulu xberani la saye berhutang..
    wisau tak mampu nak baya balek je..
    huhu.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails