Friday, May 18, 2012

Untukmu Bakal Imamku


Ketika rakan-rakan mula melangsungkan pertunangan dan perkahwinan,aku masih begini.
Mencari kekuatan dari sebuah kekecewaan dan penantian.
Aku mahu menjadi yang terbaik buat pasanganku kelak.
Aku tak mahu bazirkan perasaan menyayangi insan yang belum pasti menjadi milikku,hati dan perasaanku untuk jodohku.
Apa khabar agaknya dirimu.
Aku tahu ALLLAH jaga dirimu untukku.
Akan aku jaga diriku untuk dirimu.

Buat Sang Adam yang aku tidak tahu siapakah gerangannya, namun aku tidak pernah putus berdoa untukmu. Tiap kali, aku memohon padaNYA agar diperlapangkan masamu utk beribadah.
Semoga engkau di perkuatkan iman dalam menghadapi ujianNYA,
juga diperkuatkan iman dalam mencari ilmu menuju jalanNYA
agar suatu hari nanti apabila kita dipertemukan dengan rahmat Allah yg penuh barakah dan juga restu kedua ibu-bapa, dapatlah engkau memanfaatkan ilmumu untuk mendidik aku dan zuriat kita.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails