Friday, June 22, 2012

Hati ini Milik ALLAH

Sudah menjadi sunatullah bahwa Allah menciptakan semua makhluknya berpasang-pasangan dan semua manusia pasti ada jodohnya tergantung ikhtiar dari manusia itu sendiri ataupun takdir Allah. Karena setiap takdir itu ada yang mutlak (sudah menjadi ketentuan Allah), kita sebagai manusia hanya bisa menerimanya dan satu lagi adalah takdir ikhtiari yaitu takdir yang memang bisa diperoleh dengan jalan ikhtiar atau usaha yang sungguh-sungguh.

Menangisi perpisahan akibat gagal bercinta adalah satu pembaziran mutiara jernih kita dan juga menguji sejauh mana kebodohan kita tetapi dengan menangisi dan menyesali akan dosa kita lantas meminta pengampunan dariNya akan lebih menjamin dunia dan akhirat.

kita tahu cinta itu ada, kita tahu bahagia itu ada.. masalahnya, bila terlalu kita mencari cinta dan mahu membuktikan kewujudannya, kita sering terpedaya.. justeru, agama itu ada sebagai penyuluh semuanya.. gunakan jalan agama untuk mencari cinta.. supaya kelak, bila dipertemukan dengannya, ia akan menjadi bekalan untuk kita ke syurga itu destinasi kita.. bukan keseronokan cinta dunia semata..

Jodoh itu rahsia ALLAH.
Malaikat bertanya : Ya Allah knp tidak dimakbulkan doa hamba Mu itu, adakah hamba Mu itu mengundang murka Mu.

Jwb Allah : Aku tidak murka pdnya, malah Aku amat menyayangi dia.
Aku hanya mahu memanjangkan rintihan doanya, krn Aku rindu
akan suaranya.

Begitu kita lihat kasihnya Allah pd kita manusia. Tabarakallah.. :)


jgn putus asa berdoa padaNYA .. ssungguhnya Allah tahu ape yg terbaik untuk kite ..
"Berilah hatimu hanya untuk Allah, pasti Allah temukan padamu pemilik terbaik. Hamparkan masamu seluasnya hanya untuk Allah, pasti Allah aturan seluruh hidupmu sebaik-baiknya"
wallahu a'lam :)


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails