Thursday, August 26, 2010

mase kecik2 dulu..mama slalu pesan..

adik..
kite bukan owang senang..
pandai2la berjimat..blaja menyimpan..
ingat..membazir tu amaln setan....
tp bile aku da besa..
aku blanje x ingat dunie..
coz aku slalu ingat aku anak raje..
aiyak!kesian mama saye..

adik..
kalau kelua umah,balek sblom senja..
jangan orang dok azan bawu beriye..
coz time tu nenek kebayn turun ke dunia..
nant kena culik kang sesie je..
tp bile aku da besa..
waktu senja aku masih bersuke ria..
sampai lupe sume bnda..
bawu ku taw time tu setan merate2..

adik,
kalu nak jahit baju yang koyak..
jangn jahit atas badan(mase ngah pakai la)..
nanti hutang berlambak..
tatw bile nak lunaskan..
tp bile aku da besa..
pesan mama aku da xpeduli..
mlas lak nak buat keje due kali..
atas2 badan pom aku steady..
dahnye aku luke sendiri..

adik,
berkawan tu penting..
tapi memilih kawan tu ag penting..
bia susah senang bersame..
bukan kawan yang ade time suke
tapi tade time duke..
p bile da besar..
aku jumpe macam2 jenis kawan..
ade sahabt,teman,membe dan geng..
bile da mcm2 name,macam2 ragam la ade..

adik,
bile da besar nanti
jangn lupekan mase yg lalu..
bile da senang nanti..
jangn mudah lupe diri...
jage diri hiasi peribadi..


mama...
adik da besar skam..da menginjak remaja..
da jauh dari mama..
bile adik da kawin nanti
mesti ag jauh dari mama..
xdapt bayngkan idop tanpa mama..

adik nak jadi cam mama
nak jadi sekuat mama
nak jadi seteguh hati mama
nak jadi setabh mama..
adik nak hati yang tulus cam mama
adik nak jadi cam mama


makaseh mama..
tok kekuatan mama melahirkan adik,
tok kesabaran mama melyan karenah adik,
tok darh dan air mata mama..
halalkan pe yang mama da bagi pada adik..
terima kasih mama..
adik taw budi dan jasa mama
xmampu adik bayar dengan wang ringgit
kasih sayng mama xmampu adik blas
ape yang bley adik bagi
hanya doa yang bterusan untok mama
semoga mama sentiasa dirahmati ALLAH,
dunia dan akhirat..
adik yakin SYURGA milik mama
insyaALLAH..


ADIK SAYANG MAMA...












aku.windu.mama.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails