Sunday, January 2, 2011

mutiara DOA





Doa keluar rumah
“Dengan nama ALLAH(dalm keadaan),aku menyerahkan diri kepada ALLAH,tidak ada daya upaya (dalam segala urusan) melainkan dengan ALLAH jua.”

Doa ketika hendak masuk rumah
“ wahai TUHAN ku bahawasanya aku memohon kepada-MU sebaik-baik tempat masuk dan sebaik-baik tempat keluar.Dengan nama ALLAH kami masuk dan dengan nama ALLAH kami keluar.Dan kepada ALLAH Tuhan kami,kamu menyerahkan diri”

Doa apabila mendapat berita gembira
“Segala puji kepunyaan ALLAH,Tuhan yang memelihara segala alam pujian yang menyamai nikmatNYA dan menandingi keutamaanNYA”

Doa tetapkan iman
“Wahai Tuhanku,berikanlah kepadaku iman yang kuat dan keyakinan yang tidak lagi dipengaruhi kekufuran dan serikanlah kepadaku rahmat yang dengannya aku mencapai kemuliaan daripada kemuliaanMU di dunia dan akhirat”

Doa pada waktu pagi dan petang
“Aku berlindung dengan kalimat2 ALLAH yang sempurna,dari kejahatan apa yang terjadi”

Doa ketika melihat langit
“Wahai Tuhan kami,tiadalh engkau menjadikan ini dengan percuma. Aku akui kesucian-Mu,maka peliharalah kami dari azab neraka”

Doa memohon kesabaran
“Tuhan kami,limpahkanlah kesabaran keatas kami dan tetapkanlah pendirian kami dan tolonhlah akan kami yang mengingkari”

Doa ketika sukar tidur
“Tidak ada Tuhan seain ENGKAU,Maha Suci ENGKAU. Sesungguhnya aku termasuk orang yang menganiaya diri”

Doa ketika takut atau terkejut
“Aku berlindung diri dengan kalimah ALLAH yang sempurna dari kemarahanNYA dan seksaanNYA dan daripada kejahatn hambaNYA,daripada gurisan syaitan dan daripada kehadiran mereka itu”

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails