Sunday, October 17, 2010

kalaulah...


kalaulah ade doraemon...

aku nak pinjam pintu ajaib,
pergi ambik angin,market,
tayah jalan kaki,nek cab
jimat dwet sepoket.

kalaulah ade goku..

aku nak blaja ilmu saiya,
mane taw bleh gune kame hame ha,
bley gak bergabung ngam bezita,
lawan en bush tanpa senjata.

kalau la ade sailormoon..

aku nak join sekaki,
jadik wirawati sejati,
tayah tunggu goku
dengan kuase bulan aku akan menghukummu..


kalau la ada detective conan..

aku nak upah dak cilik ni.
siasat kes tertunggak kat mahkamah
mane taw jumpe bahan bukti,
konpem amn tanpa rasuah.

kalaulah ade wonderpet..

aku nak bela kura2,hamster dan itik,
bukan setakat pandai teknologi
sume bnda dowg da selidik..
manusie da tayh blaja lagi.


kalaulah sume ini terjadi,
alangkah indahnye mimpi,
sume bnda jadi realiti,
takot tamo bngun2 lagi..

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails